středa 27. června 2012

Recenze – Green habanero sauce



Už jste někdy slyšeli o papričkách pěstovaných na nehostinné Aljašce? Já taky ne. A přece se stalo, že mi ze služební cesty do této krásné země přivezl kamarád a neúnavný podporovatel tohoto blogu tuto pálivou omáčku z produkce světoznámé mexické firmy El Yucateco. Díky Ondro, máš to u mne! 

Přísady: voda, papričky habanero, sůl, kyselina octová, koření, xanthanová guma, kyselina citronová, cibulový prášek, benzoát sodný, barviva
.

Vzhled: pomenší 120ml lahvička s relativně úzkým hrdlem a bílým uzávěrem je opatřena pestrobarevnou nálepkou, jíž dominuje logo výrobce. Na první pohled však recenzenta zaujme obsah. Nuže, pokročme dále.

Konzistence a barva: barva omáčky je naprosto neuvěřitelná. Jsem přesvědčen, že takhle jasně zeleného odstínu nelze dosáhnout přírodní cestou, a vyloženě „chemicky“ zelené částečky, které v omáčce tu a tam zahlédnete, mi moji domněnku jenom potvrzují. Ale rád bych se mýlil, že ano... Konzistence je tak akorát, ani příliš řídká, ani hustá.

Vůně: omáčka překvapivě voní právě tak, jak bych od výrobku obsahujícího zelená habanera čekal – odér je příjemně svěží, lehce vonící po citronech. Ovocná vůně typická pro zralá habanera (tedy alespoň pro ta dobrá, aušus z Tesca pěstovaný hydroponicky v Holandsku se nepočítá!) zde není takřka vůbec patrná. Celek je příjemný, a byť kvalit špičkových omáček typu The Legend nedosahuje, určitě se není za co stydět.

Chuť: green habanero sauce vůbec nechutná špatně – není příliš slaná ani kyselá, papričky dominují, co víc si přát? Asi trochu vlastního „ksichtu“, který u této omáčky poněkud postrádám.

Pálivost: na stránkách výrobce se lze dočíst, ze recenzovaná omáčka vykazuje pálivost 9 000 SHU. To myslím zcela sedí. Není to žádný brutus, ale zase je třeba počítat s tím, že omáčka dokáže příjemně překvapit. Pálivost je v ústech příjemně setrvalá a má tendenci se stupňovat s každým dalším soustem.

Jídlo: osobně green habanero sauce používám do zeleninových salátů, různých dipů a do sendvičů. Zde omáčku nemohu než doporučit. Při použití v teplé kuchyni bych se trochu obával, že její chuť buďto zcela zanikne, nebo bude teplem degenerována na zcela zaměnitelnou pálivost.

Cena a užitná hodnota: green habanero sauce koupíte u našich jižních sousedů za nějakých 5 €. To se mi zdá docela dost, neboť za tyhle prachy sice získáte docela dobrou omáčku, ale zároveň platí, že v dané cenové kategorii už lze pořídit lépe...

Shrnutí: toužíte-li si rozšířit obzory ausgerechnet o zelená habanera, máte jedinečnou šanci. Pokud je však pro vás dané hledisko nezajímavé a hledáte-li pouze nějakou omáčku   z habaner, doporučuji spíše výrobek ze zralých plodů.

1 komentář:

  1. Mel jsem sveho casu od tehle firmy omacku z Jalapen a prisla mi hodne umela, chemicka. Urcite za to muze ta barva, ale i chutove mi prisla namichana z prasku. Zmizela rychle (chutnala navstevam) a po nove uz jsem se nekoukal.

    OdpovědětVymazat