středa 5. prosince 2012

Recenze – Sriracha Super Hot



Málo platné, stará láska nerezaví. Sriracha, tedy alespoň ta americká, mne provází na mé cestě už alespoň deset let a v lednici má stále své pevné místo. Přesto jsem si čas od času říkal, že už konečně musím ochutnat thajský originál od firmy Flying Goose, který je mnohými hodnocen jako absolutně nejlepší. Předem upozorňuji, že srovnání s americkou verzí není úplně přesné, protože jsem si na dnešek vybral nejpálivější variantu (červený uzávěr), nikoliv verzi tradiční s uzávěrem zeleným. Nuže, hurá na to!  

Přísady: chilli, cukr, sůl, voda, kyselina octová, kyselina citronová, glutaman sodný, xanthan, sorban draselný.

Vzhled: plastovou lahev s bílým potiskem poznáte mezi konkurenčními výrobky na první pohled podle stylizované letící husy. Vkusná klasika, která neomrzí.

Konzistence a barva: oproti fotografii je omáčka mnohem tmavší, ovšem stále ještě jde o červenou barvu. Konzistenci lze přirovnat k hustšímu kečupu.

Vůně: extra pálivá sriracha neobsahuje česnek, takže voní především po papričkách a octu. Výsledkem dozajista není žádný propadák, ale člověku léta zvyklému na klasiku  může chvilku trvat, než se zbaví pocitu, že mu něco chybí.

Chuť: sladkokyselý základ je docela fajn, ovšem osobně jsem čekal výraznější chuť papriček. Přeci jen, když jde o omáčku z Thajska, tak jsem šponoval chuťové pohárky a pátral po náznaku typické chuti „kajenského pepře“ či něčeho podobného, leč neúspěšně. Nechápejte mne špatně, chuť je fajn, jen jsem prostě čekal něco odlišnějšího.

Pálivost: tak se tedy podívejme, jak je na tom tahle super pikantní „husa“ s pálivostí. Inu, omáčce je třeba přiznat, že oproti americké konkurenci, která ovšem odpovídající extra pálivou variantu ani nevyrábí, vaše chuťové pohárky polechtá o něco více. Stále však nejde o nic, po čem byste se hroutili a propadali nekontrolovaným záchvatům škytavky.

Jídlo: hned po zakoupení jsem se jal srirachu intenzivně testovat a používal jsem ji na všechna jídla a pochutiny, která jsem si oblíbil s „kohoutem“. Pizza, čína, těstoviny, grilovaná zelenina, a ovšem polévky druhů nejrůznějších, tam všude se tato sriracha slušně osvědčuje. Velmi mi chutná na volských okách a už se těším, jak ji použiju při nakládání utopenců. Jen teda ten česnek, ten mi pořád trochu chybí...

Cena a užitná hodnota: na webshopu Asia Food nabízejí několik velikostí. Ta moje je největší a za flašku o objemu 730 ml jsem dal 170 Kč. To mi nepřijde nijak moc a počítám, že bude trvat pár měsíců, než omáčku spotřebuju.

Shrnutí: chutná a příjemně pálivá omáčka. Absence česneku z ní navíc činí velmi dobrou možnost pro ty, kteří česnek neradi nebo jej z nějakého důvodu nemohou jíst.

Žádné komentáře:

Okomentovat